SCOOORE........not!!!

Igår blev jag inbjuden på kalas av en flicka som är fyra år.

Vi satt på läsvilan och hon kröp in under armen och ville att vi skulle läsa alfons Åberg och "småttingen".
Vi hinner läsa en sida innan hon plötsligt rycker till och tittar på mig storögt.
Jag hinner för mitt inre undra vad som kommer nu..
- "Saja, du kan få komma på mitt kalas!!!".
- "Nämen så snällt, vad spännande med kalas".
- "Det är i juli, kommer du då?".
- "Vad synd... för i Juli är jag på semester och bortrest".

Här klappar jag mig själv nöjt på axeln och tänker "det där hanterade jag bra".
Avvärjde kalasinbjudan galant!

Idag fick jag reda på att kalaset är i Januari vilket gör det lite knivigare att skylla på semester och "bortresning"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback