"Fågel, fågel, fågel du har en fågel här, kom ut!! Nej vänligen vänta du har en fågel"

Jag körde på motorvägen, ligger bakom en taxi, och ser en duva flyga relativt lågt.
Jag hinner tänka "oj det där kan inte gå bra" innan jag ser huvudet rulla och åker igenom ett moln av fjädrar.

Det var som i en tecknad film. Tragi-komiskt och surrealistiskt.
Jag fann mig själv småle över situationen för att sedan övergå till att känna mig skamsen över min reaktion.
"Här sitter jag och ler åt döden".

Taxibilen kör vidare som inget hänt och jag blir brydd över att man inte reagerar mer över att något hänt. "Borde han inte stanna? Åtminstone för att se över skadan på bilen eller ta bort den sargade kroppen som fortfarande ligger kvar på körbanan?"

Så många frågor och så få svar.. vilket verkar vara genomsyrande för mig just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback