min tågresa hem

Idag var jag i skolan och tänkte att jag skulle gå förbi och kolla synen när jag ändå var i stan,,
sagt och gjort jag jag slet med mig Sandra till synsam,,
där var det så mkt folk så vi vände i dörren,,

När vi kommer ut så kollar jag klockan och ser att den är 16.36, tåget går 16.43,,
Jag tittar på sandra med en frågande blick och hon utropar,, "du hinner!!!"

Jag sicksackar mellan människor och snöhögar, glider in på station och inser att jag har 2 minuter på mig,, bommarna till spår 8 går ner och upptåget kommer in,,  "pheew" tänkte jag.
Jag visste att Anna Westring skulle åka det tåget så medan bommarna är nere ringer jag till henne för att kolla vart hon är på perrongen,,

Jag: "Anna jag ska åka med tåget"
Anna: "Ja då får du skynda dig Sara för tåget kom in på perrongen nu"
Jag: "Ja jag står vid bommarna"
Anna: "Men va?! det göör ju jag med!!"

Jag tittar lite åt höger och det står EN person mellan oss!!!
EN!!!

Vi hör inget,, ser inget,, för det är lite så vi fungerar :D

Vi springer sen gemensamt skrattandes till tåget och hoppar på,,
Vilken bra resa hem det blev
^^



Kommentarer
Postat av: anna westring tågkompanion och granne

HAHAHAH det var så äkta oss Sara! hahahaha två blinda hörselskadade spån! ^^ But I loves its! längtar till vår filmkväll iihihihtittiiih!

2010-02-04 @ 10:02:26
Postat av: snuuuuuuurp

hahaha klockrent!

2010-02-07 @ 13:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback