Gubbeluringar, sakletare eller ej.

Jag är tvätteriets tvättare. Huden bränner, tårarna rinner, vattnet i bäcken är kallt, ont i ryggen av allt knegande, men jag kämpar vidare med mitt levebröd.

Anywho så var jag på väg ut till tvättstugan..

Och mitt i alltihopa så blir jag om-gådd av en gubbeluring i kanske 75 års-åldern. Eftersom min första reaktion var att titta ner i marken när jag hörde någon närma sig så kastade jag ett öga på skorna, eller det var snarare ett par sandaler, och i vanlig ordning (för gubbeluringar) så hade han ett par vita strumpor på sig som var ordentligt uppdragna. Sedan vandrade blicken uppåt och jag fick syn på ett väldans tränade vader och jag blev imponerad.

Men det var inte det som var det relevanta!

Det relevanta är att han går och bär på en tom plast kasse.. tom! Vad är det med gubbeluringar och deras plastkassar? tänker de innan de går ut "jag kanske hittar något intressant som är värt att ta med sig hem och det är bäst jag tar min kasse med mig" ja jag vet inte! det är ett mysterium!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback